we zijn er!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu we zijn er!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

we zijn er!!!

Door: familiebaptiste

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

29 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Hier zijn we dan eindelijk op internet, 2 dagen lag de internet eruit op heel het eiland. haha! wel wennen dus. (straks betalen we er 70 dollar voor
en dan een grote kans dat het eruit ligt. zucht....
vliegreis was erg lang zeker met de 2 kleintjes op schoot en vergeten de vliegpil in te nemen. Josh wilde niet slapen Nathan wilde niet stil blijven zitten. de fam. zitje waren weggegeven want er zaten nog 16 andere baby's aan boord! maar toch zagen we dat fam. die dus de fam. zitten hadden niet gebruik maakten van de wiegjes. ons erg lopen ergeren aan dat soort lui. haha! maar goed, in Sint Maarten...
5uur wachten......

dan maar het eiland bekeken. echt super!!! dit is een typisch bounty eiland. leuk!! Daan en BAs hebben zich super vermaakt op het strand. ze zeiden zelfs, dat het leuk was en dat ze hier wel wilde blijven. schatjes!

we dachten dus dat we het ergste hadden gehad met het vliegen. haha vlieg maar eens met winair naar Statia toe! God wat was dat eng!! vliegtuigje zat stampvol. het was bloed heet, we moesten logistiek verantwoord zitten. dus de Bappies zaten overal. en dan het vliegen, ik hield me hart vast. flash backs van die kleine vliegtuigongelukjes... aaahhh. 20 min. later waren we geland, ons nieuwe thuis, warm! we werden opgewacht door Hans en Joske, de staffunctionaris en zijn vrouw van Martijn zijn werk.

2 x heen en weer gereden want we hadden immers 9 grote koffers en heel veel handbagagge. Moe erg moe waren we, we hebben snel een hamburger gegeten in het hotel en zijn toen gaan slapen!!

Volgende dag werd Martijn opgehaald door Hans om het een en ander te regelen met zijn werk. ik ging met Joske en de kids op het strand zwemmen. HEERLIJK!! water top, strand zwart maar top. Martijn heeft gelijk Daan en Bas aangemeld op school.

leuk net met Lisanne geskyped!!

Daarna werden we om half 5 opgehaald en gingenwe naar ons huis toe. zucht... eerlijk vond ik het tegenvallen, het zag er erg vies uit en klein. en totaal nog niet kindvriendelijk. we waren alle twee een beetje teleurgesteld en zeker toen we eerst het huis van hANs hadden gezien. die had een leuk schoon huis. met heel veel opslag ruimte. beetje jaloers waren we.

dus teleurgesteld kwamen we thuis. maar ons kennende een nachtje wakker liggen en fantaseren, werden we wakker met ideeen. dus nu zien we het weer positief. waarschijnlijk maken we een grote lijst voor fMieke en arie die in januari alweer komen om mee te nemen.

verder is het leven hier erg duur. dus we zijn erg blij met ons zakgeld die we krijgen. supermarkten zijn erg beperkt met hun spullen en we betalen de hoofdprijs. ben erg benieuwd hoe de locals dat hier verder doen. en ik waarschijnlijk zal ik in de looop van de tijd echt werk moeten gaan zoeken.

Verders: de kinderen genieten van het strand en buiten leven. maar ook nog wel momenten dat ze het moeilijk hebben. en dan knaagt er bij ons de twijfels. de 2 jongste hebben het voornamelijk erg warm, Nathan krijgt veel sjans van .... eigenlijk iedereen. mensen moeten lachen als we met onze stoet langslopen, dat was op sint maarten ook maar toen hadden de 2 oudste ook nog ieder een trolley bij zich. ze zaten alle twee onder het zand en dan slepen met een trolley. haha het zag er niet uit. jammer geen foto van gemaakt. Martijn is nu aan het kijken of er een auto te regelen valt, voor zowel te huur als te koop. we zijn erg beperkt nu.

We genieten, zeker geen spijt dat we dit doen. gelukkig wel gezonde heimwee en het missen van de lieve vrienden en familie. want di1
e worden hier niet vervangen, ook al zijn er hele lieve mensen hier

• 29 Juli 2011 - 14:30

Annette:

Nou dat was dus een hele onderneming.
    Leuk om je net al gesproken te hebben op Skype!! Hoop dat uiteindelijk jullie huisje meevalt. Een handige man heb je in elk geval in huis :-).
    Voorlopig in elk geval genoeg te doen. Weet je al wanneer je spulletjes komen?
    Groetjes uit een NAT Nederland
    Annette

• 30 Juli 2011 - 18:26

Lisanne:

hoi Marieke en de rest
    net gekeken of jullie op skype waren maar helaas!!
    net kennis gemaakt met de nieuwe bewoners erg aardige mensen en heel geïnteresseerd in alles wat er in Zoetermeer te doen is
    ze komen binnenkort even op de koffie
    er lag ook een hele hoop post maar dat gaat mama allemaal voor jullie bekijken

tot snel xxx

• 31 Juli 2011 - 07:27

Gerda:

Hoi luitjes,

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Ver weg en toch een beetje dichtbij.

• 03 Augustus 2011 - 09:46

Marc:

Leuk verslag jammer dat het huis iets tegen valt maar jullie kennende maken jullie er wel wat leuks van.
    Wij hebben een leuke leuke vak . gehad en vinden het jammer weer thuis te zijn.
    Iedereen de groetjes van ons en maak er een leuke tijd van. Veel plezier

Groetjes Marc

• 04 Augustus 2011 - 18:18

Ottie En Jenny:

Hoi Marieke en Martijn en kids,
    Wat een onderneming! Wij hopen dat
    jullie huis gauw gezellig is, maar jullie
    kennende zal dat niet al te lang duren!
    Wij denken vaak aan jullie! Heerlijk dat de kinderen daar zo lekker buiten kunnen spelen. Als kinderen sand en water hebben, zijn ze wel gauw tevreden.
    Wij mailen weer gauw.
    liefs, Ottie en Jenny

• 06 Augustus 2011 - 22:57

Liesbeth(ass CB):

Hoi lieve mensen.

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Leuk om de verslagen te lezen.

Geniet van jullie avontuur.

Groeten van het team van het consultatiebureau Meerzicht.