juni, juli, augustus, september en oktober 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu juni, juli, augustus, september en oktober 2012 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

juni, juli, augustus, september en oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

27 Oktober 2012 | Aruba, Oranjestad

Zucht..... het wordt steeds gewoner voor ons hier. Wel een goed teken, maar wel heel wat in te halen om te schrijven.

Ik was bij juni gebleven:

Juni:
We zitten nu in het nieuwe huis! heerlijk, moet wel eerlijk bekennen dat het wel even duurde voordat het ons een beetje eigen werd. maar alles heeft nu eindelijk zijn plekje gevonden!! Heerlijk genieten van de grote porch en de rust!! Harry en Lisanne zijn gekomen!! wat een feest was dat, Lisanne heeft bij ons geslapen, althans bij de boys. Die hebben er van genoten, elke avond een feestje! Ze heeft naast al de muggenbeten genoten van de apen en het eiland. Harry is bij zijn lover Shamare gebleven, heeft het ook n aar zin gehad, en het voelde voor die 2 zo goed dat ze een paar dagen later met hem zijn gegaan naar Nederland. Heerlijk! deeply in love mijn broer.
Even een kleine update over Harry: HIJ WORDT PAPPA!!! 25 maart wordt mijn neef of nichtje verwacht!! Velen zullen denken wat snel allemaal, en ja dat is het ook, maar als het goed voelt allemaal, waarom niet!! Zij zijn gelukkig met de kids en de aankomende kleine en daar ben ik heel blij mee!1 Ik wens ze al het goeds toe!!

Juli:

Lisanne en harry zijn er nog steeds heel gezellie! veel dingen met Liesje anne gedaan, Ondertussen hebben de kids en Martijn ook vakantie, dus dat is gezelliger voor de visite. Ik ben ook gestopt met het kinderdagverblijf. Ze wilde mijn contract alleen verlengen als ik onder hun voorwaarden verder zou gaan. en dat was 9 vakantie dagen en alle schoolvakanties werken. Ik was daar juist een contract aangegaan, dat ik onbetaald vrij had om met het gezin leuke dingen te doen. en de 9 dagen per jaar zijn zo voorbij natuurlijk. Naast dat had ik het al maanden niet naar mijn zin daar. Maar goed, ik was ook lekker vrij! Jongens genoten van de visite, veel bbq-s gehad en elke dag naar het strand of de playground!! lekkere vakantie dus!!
Laatste week, was het hier carnaval!! was al wat beter als vorig jaar, stoet was al wat groter en vroljker!! Was gewoon weer leuk om mee te maken! Oja ook nog, door een onhandige gestoei met Mamma, heeft Daan zijn kleine teen gebroken. Omdat er hier op het eiland (toen nog geen, nu wel maar ook geen goed werkende) geen foto's van gemaakt kon worden, is Daan, jawel, met de helicopter naar Sint Maarten gevlogen om een foto van zijn teen te maken!! waaruit is gebleken dat ze er niets aan konden doen en dat we gewoon moesten afwachten totdat het geheeld was. haha, een vliegreisje voor niets dus!! Maar wel een hele stoere ervaring er bij! Ondertussen zijn Har en Lisanne weer naar huis gegaan. Shamara en kids zijn ook naar Nederland.

Augustus:
Jenifer en de Boys zijn er!! echt super leuk! Neefjes vlogen elkaar in de armen!! Helaas moesten Bas en ik naar Guadaloupe toe (we hebben het geprobeerd te verzetten, maar daar waren ze op het afspraken buro geen voorstander van,dus helaas!!). Maar Guadaloupe is zo onwijs leuk!! Bas en i k hebben super genoten, het eiland is mooi, schoon, leuk etc... We hebben in een appartement geslapen en was zo gezellig!! straks mogen weer, maar dan met z'n allen!! Bas heeft druppels meegekregen om te kijken of het gaatje in zijn oor kleiner gaat worden. Wat wel betekend dat hij 3 maanden niet mag zwemmen of zijn oor nat mag maken. Dat zal heel moeilijk worden, want als dat oor slecht blijft zal die geopereerd moeten worden en wordt het gaatje kleiner gemaakt. dus dat betekend over 3 maanden terug naar Guadaloupe. Gelijk maar een afspraak maken voor Nathan, want zijn oortjes blijven ook lopen. Het was jammer dat Jenifer zo kort er waren,we hadden graag meer van ze genoten. Maar het was heel erg leuk dat ze langskwamen!!
Scholen zijn weer begonnen. Bas zit in groep 2, heeft het zo naar zijn zin! Leuke juf, hij leert heel veel nederlandse liedjes, en daar is hij zo gek op! maar het gaat heel goed met hem!! Daan zit alweer in groep 5, de nederlandse juf moest nog komen, dus hij heeft de 1e weken erg veel wisseling van de juffen gezien. was erg rommelig. Maar nu de nieuwe juf er is, juf Bianca. gaat het zo goed weer met hem. Ze zegt dat hij geen achterstand heeft, dus wij erg blij met hem!! en met de juf!!
Ik ben begonnen als inval klasseassistent op de vmbo school waar Martijn werkt. de juf van de schakelklassen liep in het gips en was niet mobiel. Dus hadden ze mij gevraagd of ik wilde helpen. Ik vond het eerst erg eng, maar het is zo leuk!! zo'n leuke klas en zo leuke job!! ik heb veel geleerd en had het zo naar mijn zin daar. maar daar kwam dus ook een eind aan. Want het bestuur vond mij niet bevoegd genoeg om die functie in te vullen. Wat er eigenlijk speelde is een naar politiek spelletje waar wij de dupe van zijn geworden. Erg jammer, maar ook erg typisch! Dus dat heb ik ruim 3 weken gedaan!!
Martijn is met zijn klas gaan duiken, ter introductie van het nieuwe schooljaar! veel leerlingen meegedaan en super enthousiast!! hij heeft er ook weer zin in! Oja en ik ben 35 geworden, haha, niet echt gevierd, vind het al veel te erg dat ik richting de 40 ga!!


September:

de Nederlandse Marine kwam op het eiland om huricane oefeningen te doen. Erg stoer natuurlijk, met die grote gespierde mannen!! we hebben weer genoten (;-D), was veel te doen, eiland mensen werden gevraagd om als vrijwilliger op te geven, mochten ze een ronde eiland meevaren. Leuk!! helaas boven de 12 jaar, dus Fam. Baptiste kon niet mee!! Verder niet veel gebeurd hier! we gaan door naar de volgende maand!

Oktober:
Bom is gebarsten!!! Martijn is ontploft op school!! Er zijn helaas collega's die hem dingen misgunnen. het stapelde op en op en op....... hij is uitgemaakt voor dief, rascist, etc.... en een mens kan veel hebben maar dan... we hebben op het punt gestaan om te stoppen en terug te gaan. Maar dat gaat niet, door een wurgcontract, gaat dat ons zo onwijs veel geld kosten! Dus na het een paar weken flink te laten rusten, is het toch maar wijs om het contract af te maken. Daarnaast is het naast het werk, toch wel een mooi eiland. Het is alleen zo jammer dat mensen elkaar hier het geluk misgunnen, en confrontaties niet aankunnen. Er zijn veel minpunten, maar er zijn ook wel veel pluspunten. zoals dat we met de herfstvakantie heerlijk naar Sint Maarten op vakantie zijn geweest!! het was erg druk, want onze meneer Josh, weigerde te gaan slapen. maar het was ook zo heerlijk, alles lekker relax, schone supermarkten, keuzes hebben met dingen. Yep we h ebben genoten!!volgende week voor 4 dagen Guadaloupe! Bas en Nathan moeten naar de kno arts, en elk kind een begeleider. dus we zouden met z'n vieren gaan. Maar 4 dagen is gewoon te lang voor oppas voor Josh en Daan, dus we hebben besloten ze lekker mee te nemen. Was een hoop geregel, maar ze mogen lekker mee! we hebben er zin in, een onverwacht mini vakantie!

Er zal wel meer dingen gebeurt zijn, maar ik kom er nog wel op! Naast dat mijn hand lam begint te worden van het tikken, ga ik er ookn og wat foto's op zetten!!

Dikke kus van ons allemaal!!

  • 30 Oktober 2012 - 21:17

    Arendien:

    Beste familie, goed om weer wat over jullie te lezen. niet allemaal even leuk die verhalen over school. He Bas alweer naar groep 5. succes bij de kno arts. beste wensen van groetjes Arendien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Martijn en Marieke

Het gaat bij na gebeuren de Bappies gaan voor 3 jaar naar St. Eustatius!!!

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 23315

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 01 Augustus 2014

Sint Eustatius

Landen bezocht: