Januari en Februari 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu Januari en Februari 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

Januari en Februari 2012

Door: familiebaptiste

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

11 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Wat erg wat gaat de tijd hard!!! laatste keer voor de kerstvakantie geschreven!! Martijn is dus fijn op 1e kerstdag aangekomen!! we konden niet wachten!! daarvoor hadden we een erg druk weekje, de kerstman kwam hier aan, een hele leuke gezellige happening. maar wel erg vermoeiend met 4 stuiterende mannetjes. er was een kerstdiner van de basisschool. Erg leuk, Daan en Bas hun klas hadden een stukje. Ieder moest een zinnetje oplezen. Daan deed dat goed en Bas vond het ineens wel erg eng en kwam er niets meer uit. Kerstconcert gehad bij de Lions Den, erg leuk!! Onze eerste verjaardag gehad op de Playground van vriendje Kyle (incl kinder Zumba). Daan en Bas gingen heel de week naar Mega D toe die in de ochtend de kinderen entertainde en als afsluiting een kerst etentje!! En toen was het dus 1e kerstdag!!! Martijn kwam eindelijk met kado's!! Kinderen helemaal door het dolle heen. zij zijn weer super verwend!! en ik had een koffer met kleding en andere dingentjes. Yep we waren weer happy, en Martijn natuurlijk intens geknuffeld, was wel een gevecht wie hem het langst mocht vasthouden!! 2e kerstdag bij de familie Nous gevierd, echt super lekker gegeten, kalkoen, ham, allerlei soorten salades etc... Heerlijk!! We hebben nog meegelopen in de Lightparade erg leuk, met een grote wagen die een sneeuwmachine hadden en erg luide muziek! Thema was Snow, dus veel mensen in het wit en veel nepsneeuw! Kids en wij hadden het erg naar ons zin. En toen alweer oud en nieuw.. Hoe vieren ze dat hier??? Nou niet!! haha, Fam. Nous waren gezellig bij ons, lekker gegeten en toen was het 12 uur.... geen tv uitzending (bvn was het natuurlijk alweer 12 uur geweest en US zenders liepen een uur vooruit of achteruit, ik weet het niet meer! ) zoooooooooooooo'n teleurstelling.. ik ben echt een type van het aftellen.. kon dat dus niet. naar buiten gerend en nergens vuurwerk!! Echt zooo onwijs jammer, volgend jaar gaan we wat anders regelen!

2012....Kinderen en Martijn waren nog een extra week vrij, waardoor ik dus ook vrij had! jeeehhh!! en als klap op de vuurpijl kwamen Oma en Opa langs!! Dat was zo onwijs gezellig en leuk!! Kinderen en wij hebben genoten van ze! Daan en BAs hebben heerlijk bij opa en oma gespeeld, want die logeerde bij de Statia Lodges, een leuk en mooi vakantie 'parkje' met zwembad. Lekker uit eten geweest bij Smokey Alley! gebarbequed, bbq wezen halen, het was feest!! Na drie weken zijn ze weer naar het koude kikkerlandje terug. we missen ze onwijs! Nu wachten op het volgende Nederland bezoekje!

Ondertussen hebben wij weer problemen gehad met onze huisbaas. de voordeur was er ineens uitgevallen. het hout was helemaal verrot. We waren erg geschrokken, zeker omdat Nathan daar in de buurt aan het scharrelen was. de huisbaas gebeld, en die vertelde dat hij er nu niets aan kon doen omdat hij in Sint Maarten zat. That's it!. Gelukkig had Martijn nog hout op school liggen en ging daar gelijk naar toe. Ziet Martijn meneer de huisbaas bij zijn geliefde kerk. Martijn was boos naar hem toe gelopen. Maar meneer huisbaas, draaide alles om en verweet ons dat het waarschijnlijk onze eigen schuld was geweest. aaahh.. als ik er nog aan terug denk.. we hebben een week met een dicht gespijkerde voorkant gezeten. en ruim een week later kwam er een mannetje die het wel ging maken. er zitten 2 nieuwe deuren in, maar hoe??? zucht... een brief afgegeven aan meneer de huisbaas om te zeggen dat we weggingen. Want ondertussen waren en zijn we het zo onwijs zat. Hij was daar niet blij mee, en we zouden een brief terug verwachten. ..... Nu komt er een appartementen complex vrij voor nieuwe leraren, maar het moet wel opgeknapt worden dus nu kunnen wij daar in voor de komende 2 maanden, maar dan moeten wij het wel opknappen en hoeven we ook geen huur te betalen. Zo onwijs blij!! dan maar 2 verhuizen dan hier te blijven wonen. Ons was het advies gegeven om niet de huur van de laatste maand te betalen want dat zou zijn borg zijn. Na heel veel h een en weer gepraat en het bestuur eropgezet, zijn we voor onze eigen rust en geen gezeik meer van hem de huur betaald en dat hij de borg in zijn .... kan steken. maar we gaan verder niets meer aan het huis doen. Kan niet wachten totdat we kunnen zeggen AU REVOIR mr. huisbaas!!

Dus nu zijn we druk bezig met inpakken, ordenen etc.. En wachten totdat we de sleutel krijgen om in het tussenhuis mogen komen.

We zijn nog met Bas en Nathan naar Sint Maarten geweest naar de dokter, was wel weer leuk, gelijk onze zomervakantie geboekt! en martijn mag nu ook 2x daarnaartoe, 1x voor school en 1 om naar de oogarts te gaan.

Verder.. met de 2 oudste gaat het super goed. Ze vermaken zich prima en maken steeds meer vriendjes. Voetbal en zwemmen is weer begonnen, dus daar zijn we lekker bezig mee. Nathan en Josh, groeien zo onwijs hard, Ze doen het goed, gister naar een opening van de nieuwe pier geweest, en we zijn de kleintjes alweer kwijt omdat er meisjes zijn die gezellig met ze willen rijden of spelen!
Martijn is druk met zijn werk. Veranda van zijn school is bijna af, ziet er erg goed uit! Ik werk nog steeds bij het kdv. heb het niet zo naar mijn zin, omdat ik tegen de mentaliteit van mijn collega's aan loop.De kindertjes zijn wel erg leuk en vinden het gezellig als ik weer langskom!Dus dat is wel leuk! en niet alle collega's zijn zo hoor! Maar als we verhuisd zijn zal het mijn zin hier ook wel veranderen. Ik ga snel wat nieuwe foto's eropzetten en onze verhalen snel weer updaten

Heel veel liefs en knuffels van ons allemaal hier!!

• 12 Februari 2012 - 14:20

Arendienderijke:

Hallo allemaal, Het is goed om weer wat van jullie te horen. Jammer dat je met het huis zoveel problemen hebt. Maar die nieuwe woning ziet er goed uit Hopelijk hoef je niet nog een keer alles in te pakken.In Nederland is het koud en sneeuw. In Zoetermeer was het zelfs min 12 graden. Ik viel met der fiets en was met een lichte hersenschudding 2 weken thuis.
    Op school is alles nog het zelfde en nog geen data voor de nieuwbouw Het is nog steeds vol en druk op school Joshu zal misschien naar de nieuwe school gaan als jullie weer naar Zoetermeer komen. Geniet maar van alles daar want ondanks de negatieve dingen zal het toch wel fantastisch zijn om zo een poos in een warm land te zijn en de mensen daar mee te maken. Veel plezier met de jongens en groetjes van Arendien.