november, december 2012, januari - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu november, december 2012, januari - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

november, december 2012, januari

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

04 Februari 2013 | Bonaire, Sint-Eustatius

Jeetje ik ben geen trouwe schrijfster meer. Maar goed, kan wel weer gaan beginnen met tikken.

We zijn in november een weekje naar Guadaloupe geweest, een zgn doktersbezoekje! Omdat we met zo veel waren en er meer patienten waren. mochten we in een hotel verblijven met zwembad!! erg leuk en gezellig. Bas is gecheckt en daar ging het beter mee. Alleen zijn gaatje was niet kleiner geworden dus nog een keer terugkomen. Nog een gehoor test gedaan, maar alle woorden waren in het Frans, haha! dus die test kwam niet zo goed door. Naat was meer een gevecht, we hebben met zijn drieeen op zijn lichaam gelegen. want de ontstekingen kwamen omdat zijn buisjes al het vuil in zijn oor tegenhielden. dus moest per direct de buisjes er uitgehaald worden. mannetje kreeg een lichte verdoving dmv een kapje, maar hij vocht er tegen. Erg zielig, Ze zijn er nu uit en we moeten weer terug komen voor de controle. No problem. dat was ons ochtendje doktersbezoek van de 4 dagen. We zijn toen naar een Mall gegaan (WINKELS!!!). heerlijk gesjopt. In iedergeval heerlijk genoten van Guadaloupe met de familie!!

Martijn is voor zijn werk naar San Paulo gegaan voor ruim een week. daar was een grote Wedstrijd tussen allerlei scholen uit Zuid Amerika. Waaronder ook dus de Bouwafdeling. Het is de bedoeling dat de BES eilanden hier ook met hun talenten komen te staan en de Bes eilanden te promoten. Martijn moet hierbij gaan coordineren etc.. Er waren daar allemaal belangrijjke mensen en verschillende scholen. Waaronder ook de school van Bonaire. Die hoorde Martijn zijn verhalen aan en ze wilde hem per direct daar hebben!!! AAAAHHH!! maar daarover straks meer!
Ondertussen was ik alleen met de 4 apen, we hebben het overleefd en het prima naar onze zin gehad!! haha!.

December, Sinterklaas klein gevierd. Na 1,5 jaar hier te wonen is de belangstelling naar de oude man wel minder geworden. Maar altijd toch nog wel een beetje spannend. Daan heeft wel al door, dat ie niet bestaan, maar toch nog die onzekerheid en spanning is wel van zijn gezicht af te lezen. Helaas dit jaar geen Sinterklaas op het eiland geweest zoals vorig jaar. Hoorde dat dat door de bezuinigingen kwam. Jammer!! De kerstman is wel geweest, dat wordt hier op zijn Amerikaans groot gevierd. kinderen lekker verwend weer deze maand. Kinderen hebben een groot kerstontbijt op school gekregen. erg gezellig! genoten van hun 3 weken kerstvakantie! 1e kerstdag op het strand gebbq-ed (want dat kan hier!!!) en tweede kerstdag traditioneel, patat met frikandellen en kroketten gegeten. OUd en nieuw wordt hier niets spannends gedaan, dat is wel erg jammer, wij sliepen ook half!

Januari
daan en Bas zitten op een nieuwe school, dat werd gevierd met een grote opening. Bas mocht de vlag hijsen en de schaar vasthouden om het lint door te knippen. Daan mocht meedoen met een muzikaal bellen spel en ging dansen met een Flasmob! Heel leuk!
Josh en Naat gaan niet meer naar de Creche, heb zoveel irritaties daar gehad, en telkens als Josh een loopneusje had, mocht hij niet meer komen. dus op een gegeven moment was ik het zo zat van die zgn teacher die daar zat en heb Josh er af gehaald. Mens is gewoon te lui om een neusje schoon te vegen, laat staan om die kinderen te entertainen. Naat zat wel in een leuke klas, maar die begon keihard te huilen toen die zag dat Josh niet meeging. dus ze zijn gezellig bij mij thuis. Wel zwaar hoor, 2 peuterpuberende apen en het huishouden en misschien nog een beetje Marieke tijd vinden. Naat slaapt ook niet meer tussen de middag, dus een gezellige drukke boel!Daan is naar Sint Maarten geweest voor een zwemwedstrijd Bas en Martijn zijn meegegaan. het was van vrijdag tot en met zondag. Met de boot zijn ze vertrokken naar Sint Maarten. Daan heeft 1 goude, 6 zilveren en 1 brons gewonnen!! hij was de beste van zijn team!! zo trots op hem.

Ondertussen heeft Martijn gesolliciteerd voor een super leuke baan in Bonaire en is ondertussen aangenomen!!! Per 1 mei zitten we dus op Bonaire. Hij gaat daar werken op de MBO Bouwtechniek en coordineert de Worldskills project, waarvoor hij in november in San Paulo is geweest! Wij hebben er super veel zin in ,maar vinden het ook wel erg dubbel. We hebben hier zoveel leuke dingen meegemaakt en lieve leuke mensen ontmoet en natuurlijk dit gewelidge huis! Veel te regelen nu! yardsales, inpakken, huis zoeken,, verhuizing etc... maar in alle opzichten gaan we allemaal vooruit in Bonaire. Martijn met zijn baan, Voor mij is er veel meer werkgelegenheid (in februari beginnen de soll. procedures voor klassenassistente), voor Daan en Bas zijn de scholen toch wel iets verder, naast school is er meer voor ze te doen (hier alleen, voetbal of zwemmen), Maar Daan wilde wel verder gaan met wedstrijd zwemmen. En voor Josh en naat zijn er meerdere kdv dus meer keuzes!!

Jullie horen er wel meer over! Dus weer een hele hoop nieuwe dingen en op naar een nieuw Avontuur!!!

Ik ga nu echt proberen foto's er op te zetten!!

Heel veel liefs en dikke kussen van ons allemaal!