December 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu December 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

December 2011

Door: familiebaptiste

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

21 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Jeetje het is alweer bijna kerst!! Vorige keer had ik geschreven dat het morgen Statia Day zou zijn, Er is toen van alles weer in een rap tempo gebeurd.
Op Statia Day, zouden wij terug naar ons nieuwe aanstaande huis gaan kijken om de laatste dingen door te spreken. Heerlijk genoten op de Veranda, we hadden er super zin in om daar te gaan wonen. Totdat bij het afscheid, Bas een onverwachte stap maakte en de huishond, Bas in zijn schouder beet. Martijn is toen naar het ziekenhuis gereden. Gonnie reed ons naar het ziekenhuis. Gelukkig geen ernstige blijvende beschadiging, wel 3 grote hechtingen en een hele zielige Bas. Wij erg geschrokken, 'blij' dat het dit was, moet er niet aan denken dat hij in het gezicht gebeten had, of de kleintjes die ook los liepen, Mijn god de mannetjes zijn ons zo dierbaar! Basje is lekker verwend met snoep en speelgoed. Daan moest die dag ook competitiezwemmen. Zo trots op hem, omdat zijn leeftijd categorie vol zat moest hij bij een oudere groep, Meneer is mooi wel 2e geworden. Echt super trots! Medaille erbij, jippie!! Februari waarschijnlijk afzwemmen, en dan mag hij in de wedstrijd team gaan zwemmen. zodat hij in juni ergens naar St. Croix kan!!! (dat zijn de typische Bounty eilanden, geweldig, Martijn en ik zijn nog even aan het uitvechten wie mee mag!!).
Bas heeft nu een 'mooi' litteken, hij moet later maar zeggen dat hij in een battle met een wild dier was en dat hij gewonnen had en het enige was dit litteken. haha! Maar het is een bikkel hoor, na 2 uur, was hij al weer gek aan het doen. De hond is een week later ingeslapen. Bas is gelukkig niet bang voor honden, hij heeft het alleen over de hond die hem gebeten heeft. Dus daar zijn wij ook blij mee!

Ook een hele ervaring een bezoek aan de kno arts. Die in Sint Maarten is. om 15.00 hadden we een afspraak om 10.00 vertrok de vliegtuig. dus taxi gepakt en naar het strand gegaan. dokterbezoek duurde een half uur en om 17.30 vertrokken we weer naar huis. zucht... het leek erg leuk, maar het is erg vermoeiend dat heen en weer gesjouw!
Oja en we moesten over 2 weken terugkomen, datum stond vast, maar we hoorden niets van de verzekeringskantoor die dat moet regelen. met heel de tijd heen en weer gerij, is het toch gecanceld. dus konden wij onze afspraken weer verzetten. ongeloofelijk!! heel logisch allemaal!! in januari poging 2.

Ik ben ook weer aan het werk, als leidster op de kdv hier. in Januari ga ik beginnen om daar de Nederlandse taal te introduceren. ik heb nu alleen maar geobserveerd en kennisgemaakt. Het is wel leuk werk, maar ben benieuwd hoe het gaat als ik voor het echt ga beginnen.
Sinterklaas is hier ook nog geweest, echt heel apart. maar ook wel erg gezellig. hij kwam h ier ook aan in de haven en later moesten we bij een park verzamelen en daar ging hij kado's uitdelen. en uiteraard aan het eind lekker eten!!! er werd hier ook niet met pepernoten gegooid maar met harde kerst zuurtjes. haha!En uiteraard hebben we het ook nog thuis gevierd, (met dank aan SinterMieke en SinterArie en SinterSusan). erg gezellig en weer erg verwend.

Het rapport van de boyz gehad, zag er goed uit!! Daan was erg behulpzaam in de klas. Hij helpt ook de andere kinderen met lezen etc.. En Bas doet gewoon lekker zijn ding, goed bezig, maar ook erg ondeugend aan het worden. Maar we zijn ook weer bere trots op ze.

van het weekend was de komst van Santa claus, een hele hapening! met kado's weer!! een vermoeiende dag, maar erg gezellig!
Jongens gaan nu gezellig neer een soort youthclub de kerstvakantie vieren tot 1.00 uur en donderdag is er een kerst diner.

En nu.. Martijn zit in Nederland voor 12 dagen, om onderzoek te doen over het mbo niveau 1 en 2. Het valt ons erg zwaar. Martijn die het koud heeft en ons ook wel erg mist. en wij zitten hier op dit typische eiland. kinderen zijn aan het spoken, iedereen is snotterig, Bas en Daan regelmatig aan de diarree en overgeven. Het weer is anders het waait al heel de week, en nu regent het constant. 1e kerstdag komt hij weer thuis met koffers boodschapjes!!!
2e kerstdag gaan we vieren bij de familie Nous. zij hebben 2 zoons en een dochter. de jongens spelen veel met elkaar en de dochter vindt de kleintjes helemaal geweldig!! en Brenda en Frank zijn erg aardig! dus dat wordt erg gezellig, oud en nieuw weten we nog niet, we kunnen geen vuurwerk kopen, dat wordt allemaal uitbesteed aan bedrijven. dus we zien wel.
In januari komen eindelijk opa en oma langs. We hebben er zin in!
Spreek jullie snel weer!!! Dikke kus
en een fijne kerst en een goed 2012

• 21 December 2011 - 18:05

Wanda:

Hey Mariek, Je beschrijft je avonturen lekker levendig, leuk! Had je ooit gedacht dat life in the Caribbean zo enerverend zou zijn? ;)
    Btw, Dutch Plumber verkoopt sterretjes (geen heftig vuurwerk, maar misschien leuk voor de jongens?).
    Succes met alle loopneusjes en rommelende buikjes. En ik hoop toch 'tot gauw op het strand'!

• 25 December 2011 - 11:56

Ottie En Jenny:

Lieve allemaal,
    Een hele fijne Kerst in het warme land!!! En een gezond 2012!!!

veel liefs,
    Ottie en Jenny

• 31 December 2011 - 16:02

Arendienderijke:

Hallo lieve luitjes, Wat een akelig verhaal over Bas en die lelijke hond. Ik hoop dat alles met de wond goed komt. De foto's heb ik goed bekeken, wat een sprong in het water maak jij Daan, geweldig. Leuk dat je zwemmen zo lekker vindt.
    De foto van de vier broertjes in de sneeuwbol heb ik kunnen afdrukken. Op A4 in kleur gaat hij 9 januari mee naar school, zodat iedereen jullie groeten krijgt.
    Heel veel goede wensen voor jullie in 2012 en heel veel sterkte met alle werkbladen en boekjes die uit nederland mee gekomen zijn.groetjes.