November 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu November 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

November 2011

Door: familiebaptiste

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

15 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Zoveel gebeurd afgelopen weken. Martijn heeft een congres gehad betreft onderwijs Caribisch Nederland. Heel veel geleerd en heel veel mensen leren kennen. Hij mag nu het project opzetten om Techniek breed hier op te zetten en MBO 1 en 2 neer te zetten. 15 december gaat hij voor een week naar Nederland. Om daar kennis op te doen en contacten te leggen. in Februari is er een vervolg op het congres en mag hij naar Bonaire toe. (ik jaloers??) Hij heeft het helemaal naar zijn zin.
Dus nu moeten we een boodschappen lijstje maken wat hij allemaal moet meebrengen. want hier is echt niets te koop. en wat er te koop is, is allemaal b kwaliteit. Maar goed, leuk vooruitzicht, naast dat het in nederland goed winter begint te worden, haha! Gelukkig hadden we nog wel wat meegenomen. want je weet maar nooit of het in de Caribean gaat vriezen. zucht....
Daan zit op voetbal, vindt hij helemaal geweldig, hij is linksvoetig, dus.... haha, als hij het maar naar zijn zin heeft. en Bas is helaas te klein voor al die dingen, hij wil zo graag mee doen. Hij heeft hier wel vriendjes gemaakt ook van zijn leeftijd, dus dat is wel erg leuk voor hem. de 2 oudste genieten enorm en dat maakt het voor ons zo veel gemakkelijker allemaal. Nathan is nog steeds ons scharrelkontje, gaat in zijn luier heel het huis en tuin rond. 2 x douchen per dag is niets voor hem. echt een viespeukje dus. en onze GvwB (Grote vriendelijke witte baby) Josh gaat zo onwijs hard, Hij begint al lekker te kruipen, te brabbelen. we zien hem met de dag groeien.
Ik ben druk bezig een project aan het opzetten bij de plaatselijke kinderdagverblijf om het Nederlands te introduceren. erg leuk, leuke methodes gevonden. vandaag een gesprek gehad met de directrice, is ook erg enthousiast. in december ga ik beginnen.6 uur per dag 5 dagen in de week. Dus ben erg benieuwd.

Koningin is geweest, was erg leuk, heel het dorp liep uit, activiteiten heel de dag door. en zo dicht zijn we nog nooit bij de koningin geweest. en Lex en Maxima uiteraard. Hoewel ik wel het programma erg genant vond, maar goed, zo is het eiland eenmaal zeggen ze.

We hebben een huis!!! per mei 2012 mogen we erin. ligt hoop op de bergen. het is een mega groot houten huis, met een super grote tuin, een grote keuken, een vide etc... enig nadeel dat het aan een dirt road ligt. dus toen wij wegreden kwamen wij al vast te zitten. hmmmm.. maar nog even op oefenen. we hebben er zin in, en oja WARM water, dat is hier zo'n gemis! het huis is van een Nederlandse vrouw, dus met gewone europese dingen en wensen in een huis. heerlijk, kan niet wachten. Daarnaast ligt het huis dicht bij mijn werk, dus dat is ideaal.

Martijn heeft afgelopen zondag zijn motorrijbewijs gehaald. hij moest een achtje maken, ergens stoppen en.... dat was het. haha! Ik ga stoppen met rijlessen schakelen. het komt er niet in bij mij. dus een motorrijbewijs automaat dan maar. ach... ik hoef dat ook niet. Martijn gaat nog verder voor zijn truck bus en aanhanger. haha, je weet maar nooit waarvoor je dat kan gebruiken. zijn motorrijbewijs alleen al heeft wel 100 dollar gekost!!

het is hier winter aan het worden, dus frisser, aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh zo lekker! In de avond koelt het echt af tot wel 24 graden ;).

Deze week is het Statia week, alle festiviteiten beginnen om 20.00.... dus erg logisch.. Maar goed kinderen blijven op tot 1.00 snachts. nou die van ons niet, want volgende dag is het gewoon school. en morgen is het Statia dag dan begint het om 6.00.... dan worden er kanonsschoten gevuurd en dan is er wel heel de dag feest. Maar goed... we zijn nog in dubio of we morgenochtend aanwezig zullen zijn of vanavonds gewoon kijken.....

Verders gaat alles goed! en we genieten steeds meer van alles! we missen Nederland wel, maar het is hier ook erg leuk!

Als juf Arendien dit leest hebben we een vraagje voor haar. zou je ons je email adres willen geven? ik heb namelijk een paar vragen betreft Bas zijn onderwijs. ons emailadres is fam.baptiste@gmail.com alvast bedankt!

groetjes van ons allemaal vanuit een heerlijk warm Caribean!!

• 15 November 2011 - 19:34

Susan:

Elke keer als ik in Mn mailbox zie dat jullie een berichtje hebben geschreven denk ik; LEUK !
    Als ik het lees wordt ik elke keer weer een "beetje" jaloers - het vriest hier nu 's nachts . . .
    Fijn hoor zo'n mooi nieuw huis !!
    Het is sowieso erg leuk te lezen dat het zo goed met jullie gaat; Martijn zijn motor rijbewijs en Marieke leuk uitdagend werk.
    Heb de beelden hier op TV mbt het bezoek van de koningin aan de Caribische Nederland op de voet gevold. Had een vermoede aangezien Martijn Cohen al had gesproken dat hij ook Bea wel zou ontmoeten. Ministers bereiden het bezoek van de koningin op deze manier nl. voor. Mail jullie snel met een opdat uit mijn leven.

• 15 November 2011 - 22:27

Tomas:

Hallo Luitjes!

Nu ik jullie ook op Facebook volg, zag ik daar de link van dit verslag. Super gaaf wat jullie allemaal meemaken, en wat een hoop grappige en mooie foto's!..

Hoop dat Tinus tijd heeft als hij in NL is, ook al is het maar 2 uurtjes. Ben benieuwd naar alle verhalen!

Binnenkort weer een keertje Skypen?

Gr. Tomas

• 19 November 2011 - 09:16

Arendienderijke:

leuk weer jullie verhalen te lezen. Fijn zeg warm water in huis ook al is het weer lekker bij jullie.
    mail adres; arendienderijke@ziggo.nl
    groetjes Arendien.