29 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu 29 september - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

29 september

Door: familiebaptiste

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

29 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Wat gaat de tijd hard, het is al eind september, voor we het weten mogen we weer richting Nederland (haha!).
Wat is er allemaal gebeurd hier op Statia.....
Daan en Bas hebben het echt super naar hun zin op school. ze hebben echt een hele leuke juf! lief maar ook streng, precies wat ze nodig hebben! School is erg klein, maar wel leuk! als ik ze breng met Josh en Nathan, dan ben ik de kleintjes gelijk kwijt. want die worden opgetild en ge-entertaind door de meisjes van de school. De kinderen worden ook regelmatig over hun hoofd geaaid door diverse mensen. want een jongentje legde uit dat ze teddyberen haar hadden. haha! Mijn moeder zei dat ook altijd dat ze aan mijn haar zaten toe we nog in Curaçao woonde.

Oja ik heb meegeholpen aan de week van toerisme, dat betekende dat we Nederland moesten promoten op scholen etc... we hebben een ochtend bij Martijn op school een presentatie gegeven en een quiz. vonden ze erg leuk, zeker het proeven van de drop en stroopwafels. Bij een open dag in een community center waar de scholen kwamen hadden wij een standje met poffertjes en hollandse spelen. en als afsluiting was er een zogenaamde hoge hakken race. Zowel dames als de heren moesten op hoge hakken lopen (liefst stilletto's) en wie het eerst bij de finish kwam had een retour ticket gewonnen. leuk.. maar ik heb mijn hoge hakken niet bij me, dus mocht ik en de andere helft met de stoet achter aan lopen. haha,geen probleem. het werd eigenlijk een optocht van verschillende landen, en de hoge hakken race werd de laatste paar meters gehouden. maar niemand keek meer daar naar. ik heb ook nog steeds geen idee wie er gewonnen heeft. Na dit was er een afsluiting in een speeltuin met hotdogs!!!

De jongens gaan naar zwemles, voor Bas de eerste keer, maar het lukt al aardig. en Daan moet nu voor zijn B gaan. het zwemgroepje bestaat uit 3 kindjes incl daan en Bas. dus erg klein. Maar we zetten wel een trend, want af en toe gaat er een vriendje meezwemmen.

Martijn gaat van het weekend voor het eerst weer duiken, eindelijk de tijd gevonden. want over een week gaan we naar Sint Maarten en dan wil hij wel alvast gedoken hebben. Hij heeft mij ook overgehaald om het te proberen. ik ga samen met een collegaatje van Martijn het proberen. kijken of ik mijn angst kan overwinnen.

Hij is ook bezig met filmavonden organiseren voorop school. hij heeft er nu 1 gehad voor de onderbouw en morgen voor de bovenbouw. het was een succes!!! van de 100 kinderen zijn er 60 gekomen.

Verder hebben we afgelopen 2 weken een antibiotica kuurtjes gehad betreft de insecten beten. de 2 jongste hebben er gelukkig geen last van, maar wij blaren van de beten, jeuk etc... maar nu gaat het al veel beter.Vrijdag de laatste check bij de dermatoloog.

We hebben nu een logeetje, een klasgenootje van Daan en Bas, zijn moeder moest naar st. Maarten naar het ziekenhuis en nu slaapt hij 2 nachtjes bij ons. dus de jongens slapen amper, ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

over een week naar Sint Maarten op vakantie, heb er super veel zin in!!!

Vergeet ik gewoon Josh en Nathan, Nathan gaat zo hard, het is echt onze scharrelkont. hij loopt over al effe langs kijkt of er wat te halen valt. Heerlijk! ik geniet elke dag van ze. En Joshje is onze grote witte baby! hij gaat zo goed, hij eet lekker, hij lacht lekker, ook zo heerlijk. elke ochtend leg ik een kleed op de grond en Nathan gaat snel zitten en Josh leg ik er naast en dan zijn ze echt met z'n 2-en aan het spelen. of in ieder geval Nathan zorgt dat hij al het speelgoed heeft en Josh kijkt en lacht naar zijn grote broer. Echt geweldige mannetjes!!

  • 29 September 2011 - 21:26

    Susan:

    Hé!
    Leuk om weer even wat van jullie te lezen!! Moet wel steeds aan jullie denken! Probeer snel een uitgebreider berichtje te sturen; heb een hoop te vertellen. Veel plezier op Sint Maarten !! Liefs Susan

  • 02 Oktober 2011 - 10:06

    Telly:

    Leuk om te lezen allemaal! Hoe is het met het huis? Gaan jullie nog steeds iets anders zoeken?
    Hier gaat het ook prima, Elin is alweer uit de wagenbak van de kinderwagen gegroeid en Travis word ook al zo groot.
    De tuin is bijna af, dus ik kan over een paar weken aan de Vespa beginnen.

    Heel veel succes en plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Martijn en Marieke

Het gaat bij na gebeuren de Bappies gaan voor 3 jaar naar St. Eustatius!!!

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 23313

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 01 Augustus 2014

Sint Eustatius

Landen bezocht: