26 oktober - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu 26 oktober - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

26 oktober

Door: familiebaptiste

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

26 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Weer veel gebeurd afgelopen weken. Eerst heerlijk naar Sint Maarten geweest! Dat was zo onwijs leuk. heerlijk het Caribean leven gevoeld.
Voor degene die het niet weten Sint Maarten bestaat uit 2 delen het Nederlandse gedeelte en het Franse gedeelte. wij logeerde in het Franse gedeelte, we hadden daar een een klein studiootje. maar wel met zwembad en uitzicht op een meertje met bergen. we hadden wel een auto gehuurd was ook wel erg nodig, want we lagen erg afgelegen. het Franse gedeelte lijkt erg op Frankrijk. Mensen liepen met een stokbroodje onder hun arm. Regelmatig zie je boulangerie's of een groot groen kruis om aan te geven dat daar een apotheek is. Erg leuk. en winkels, wel niet de winkels, maar we konden dingen kopen!! haha! voornamelijk veel boodschappen gedaan voor Statia. Mooie witte stranden, azuurblauwe zee etc... heerlijk, wij hebben alle 6 genoten.

Alleen.... we hadden echt pech met de auto's. we hadden bij het hotel een aardige man gevonden die auto's verhuurde. we kregen voor de 1e dag een kleinere auto, maar toen hij ons gezin zag zouden we de volgende dag een grotere auto krijgen.
wij helemaal blij, voor een leuke prijs etc...
dag 1. accu houdt er ineens mee op. gelukkig stonden we bij het benzine station. dus daar laadde ze het op. maar toch.. we reden toch wat gespannerder rond. Gelukkig was het al aan het eind van de dag. het Automeneertje ging een andere auto regelen. auto reed toppie, grotere auto was nog niet echt klaar dus of we een dag wilde wachten. dag 3. een klapband.. en de sleutel waarmee we de band moesten wisselen was weg. dus moesten we met lekke band naar de garage rijden. zucht... geen prettige ervaring. Maar goed was geregeld.
dag 4.we willen een parkeerplaats verlaten rijden we met onze achterkant tegen een busje aan!! aaaahhh.... en nu vraagt die boze meneer waarom martijn dat nu deed. zucht.... Wij Nederlanders doen dat altijd!... duh! Nu schijnt dat je in dit soort landen beter af bent om je gelijk cash te betalen. er kwam al een andere boze man er mee bemoeien. dus gelijk betaald (misschien iets te veel, als we er maar vanaf waren). Auto meneer was ondanks alles zo onwijs relaxed. we moesten met onze schade naar een garage gaan en die berekent de schade en die berekening moeten wij betalen. dus alsnog ruim 1000 dollar armer. Maar goed... Het mocht gelukkig de pret niet drukken en zijn wel wat zuiniger gaan doen, maar wel wezen relaxen!! Voor iedereen dus een aanrader Sint Maarten!!!

Voor Martijn is het allemaal in een stijgende lijn gegaan. Er was een delegatie van uit Nederland hier gekomen. Waaronder een paar ministers. Martijn is door OCW gevraagd om de onderwijs situatie uit te leggen aan de ministers. Hij heeft met Cohen gesproken en nog een paar. Deze hebben serieus geluisterd en hij moest een mail naar ze sturen. Verder wil hij zoveel, waardoor hij nu waarschijnlijk rugklachten van heeft. maar goed de uitdaging zit er nog steeds in en de groei wat er allemaal kan ook.

Martijn mag van de week alweer afrijden voor zijn motor. Ik nog niet, ik moet het schakelen onder de knie krijgen. maar dat lukt nog niet echt, haha, maar we hebben de motor van onze rijleraar te leen, dus ik moet regelmatig oefenen. Er was een jongen die de motor nodig had, want hij ging examen doen, maar hij ging ook examen doen voor zijn truck rijbewijs en zijn aanhanger. wat het hem kost. 200 dollar voor alle 3 de rijbewijzen. is dat lachen!!! dus dat gaan wij ook doen!!

Met de jongens gaat alles goed! ze hebben genoten op sint Maarten. Ze trekken erg veel met elkaar op. het is erg leuk om te zien dat ze het samen zo leuk doen! Van de week heeft Martijn een filmavondje georganiseerd voor de school van Daan en BAs en dan gaan ze Cars 2 kijken. dus dat wordt erg gezellig. Daan zit op Stenapa Youth een soort plaatselijke scouting. hij heeft vorige week gesnorkeld en een grote schildpad gezien. Erg leuk hij heeft het ook naar zijn zin daar. Bas is helaas nog te klein voor.

Martijn en ik zijn aan cursus pAPIAments begonnen. wordt bij ons thuis gehouden door de juf van Bas en Daan. Zij is zelf van de benedenwindse eilanden. Het is erg gezellig maar ook wel erg moeilijk!

dit was het voor even!!
Iedereen een dikke kus van ons allemaal vanuit een warm Caribean!!

• 26 Oktober 2011 - 06:11

Lisanne:

wat een leuke foto's weer en elke keer denk ik weet wat mis ik die kleine lieve mannetjes toch als jullie het maar geweldig hebben daar xx vanuit een regenachtig en heel koud nederland

• 26 Oktober 2011 - 07:21

Brenda:

Geweldige verhalen! En de foto's zijn super (die van Martijn op bed met de jongens hahaha)!
    Veel plezier! Straks skypen we gewoon zelfde tijd, is dat niet makkelijk?
    Ayo!
    Brenda

• 27 Oktober 2011 - 19:55

Arendien De Rijke:

Wat heerlijk jullie zo in de zon te zien.
    hier wordt het steeds kouder. Herfst.

• 04 November 2011 - 15:30

Willemijn:

Wat een super leuke foto's! Erg leuk om je kids te zien, wat zijn ze schattig zo met zijn viertjes, en wat worden ze groot! St maarten ziet er erg mooi uit hoor. Hier is nu alles bruin en oranje, op zich ook mooi. Volgende week vrijdag gaan we st maarten vieren en volgende week zaterdag komt sinterklaas al weer....komt sinterklaas/kerstman ook op statia? Vind het leuk hoor om te zien en te lezen wat jullie allemaal beleven. Liefs Willemijn