maart, april, mei, juni - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu maart, april, mei, juni - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marieke Baptiste - WaarBenJij.nu

maart, april, mei, juni

Door: familiebaptiste

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marieke

13 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Jeetje echt weer heel lang geleden dat ik hier wat heb opgeschreven. Terwijl er super veel gebeurd is.
Adhv de foto's ff alles weer herinneren hoor!

Februari:
Josje 1 jaar alweer, kereltje kon toen nog niet lopen, maar groeide goed en deed het voor de rest super goed. Daarvoor zijn we verhuisd naar onze tussen woning, Wat een verademing was dat zeg! het huis was super, grote porch, grote tuin, rustige omgeving, boven op de vulkaan. echt genieten! enige nadeel was dat we geen internet konden krijgen. Maar daarvoor hadden we super lieve buren, waar we af en toe konden internetten!

Maart:
Onze eerst landkrab gezien, wat een vreselijk eng beest is dat zeg! ziet er niet uit! haha foto's volgen snel! Naatje is 4 maart 2 jaar geworden, Kereltje wordt echt groot, een heerlijk ventje. Enige zorgpuntje is dat hij nog niet goed kan praten. Hij praat nog niet. Begrijpt alles wat we zeggen, maar niet praten. Daarvoor zijn we al regelmatig naar de KNO arts gegaan op St. Maarten, maar daar kon hij niets vinden, behalve een klein beetje vocht achter zijn oortjes, maar dat hoefde niet zijn spraak te beperken. Maar goed, maar verder kijken wat we kunnen doen. Verder hebben we zijn verjaardag en die van Josh niet echt gevierd, want... Oom Har komt er bijna en dan vieren we alle verjaardagen in een. Want Martijn is 14 maart alweer 37 geworden. Eindelijk is Har gekomen! Har heeft genoten, van de jongens en van het eiland en het schoon. Hmmm.. dat heeft hij iets te letterlijk genomen, want zuslief heeft hem gekoppeld aan een collega van haar! en ja hoor de klik is er. en die 2 zijn deeply in love! Erg leuk voor hem, wat voor ons betekende dat wij hem de laatste 2 weken amper gezien hebben.
Feestje voor de boyz gehad, aardig wat mensen uitgenodigd en gebbq-ed. was een leuk geslaagd feestje, de kleintjes zijn super verwend en wij hebben genoten van alles.

April:
1 april kikker in je bil en Daan is 8 geworden!! een klein feestje gegeven want de boyz mochten kiezen, of ze een heel groot feest samen wilden geven, of een klein feest op de dagen zelf. Ze hebben gekozen voor een groot feestje waar ze al hun vrienden mochten uitnodigen. we hebben de plaatselijke playground gehuurd en Martijn heeft voor de muziek gezorgd, af en toe wel niet echt passend bij een kinderfeestje (Met dank aan Tino en zijn muziek!). Was weer erg gezellig, het was mega druk, broodjes met knakworstjes gegeven, pinata geslagen, heeeel veeel kados gekregen! en Oom har was er ook nog. dus erg gezellig!! Maar aan alle gezelligheid komt ook een eind, want Oom Har ging ook weer naar huis, erg jammer, maar goed hij komt weer snel!!!
Het paasweekend wordt hij groot gevierd, heel het strand wordt afgezet en iedereen mag er met een tentje staan, voornamelijk veel eten en zuipen. Erg gezellig, vrienden van ons hadden al een week van te voren een plek af gebakend en daar zaten we vanaf 10 uur tot 19 uur. haha, erg gezellig, ge bbq-ed, kinderen konden op het strand spelen, etc...
Martijn heeft meegedaan met de opening van de mbo niveau 1 en 2 voor op zijn school, en ja hij kwam op de plaatselijke tv, maar hij kwam niet in beeld, omdat ze heel zijn speech andere dingen aan het filmen waren. Want zijn collega heeft een boot gemaakt van hout en die ging hij in elkaar zetten en dat vond ie camara man toch interessanter dan Tinus zijn hoofd, Maar was wel leuk!
Oja en als afsluiting van de maand Koninginnedag............... er was een spelletjes ochtend georganiseerd. oudere kinderen konden meedoen en dan konden ze geld winnen. zoals touwtrekken, eieren lopen, fiets wedstrijd, Daan heeft wel 6 dollar verdient!! en dat was het! Volgend jaar gaan we met andere Nederlandse vrienden zelf wat organiseren. We misten ook onze vrijmarkt bezoekjes enzo! ....

Mei:

Bas is 5 geworden!! klein gevierd, met een lekker ... BBQ! Martijn erg druk geweest met klusjes. Sowieso in onze nieuwe huis, daar moest het een en ander gebeuren, dus heeft hij meegeholpen. Het begint hier erg warm te worden, poehee!! we zweten ons rot!! en JOsh kan eindelijk lopen!! gaat goed en hij geniet er zo van, nu kan hij eindelijk heel de tijd zijn broers stalken!! echt weer een scharrel kontje. Erg veel last gehad van Heimwee, maar goed, voor intimi, vertel ik dit verhaal wel via prive mail. haha, ik weet niet wie dit allemaal kan lezen namelijk!

Juni:

Jeeehh verhuizen naar het nieuwe huis!! Zoveel spullen en waar laat ik het allemaal, Het huis is groot, maar wij hebben echt super veel spullen!! Helaas last gehad van een bijennest in het huis, dus konden de 1e week van juni er nog niet in en toen we de 1e dag er waren, bleek er ook nog een wespen nest te zitten die weer verdelgt moesten worden. Maar toen waren we al over. zucht..... Daan wel weer de lul geweest met dat ze hem te pakken hebben gehad, 5 steken, ongeloofelijk! maar goed... is gelukkig goed afgelopen.

Verder:
Liesanne en Harry komen eind deze maand voor 3 weken hier naar toe, heb er zin an!! Harry voor zijn lover die in Juli zich met haar kids ook gaat vestigen in Nederland, ben zo happy voor hun!! maar ik hoop wel een beetje van mijn broertje te mogen genieten als hij hier is.
Bas moet naar Guadelope toe, omdat hij zo onwijs last heeft van zijn oren, en daar willen ze kijken wat ze kunnen doen. ben benieuwd, hier wordt al gevochten wie er met hem mee gaat!. Nathan moet naar St. maarten naar een logopodist, voor zijn spraak, zit maar geen verbetering in, voor iemand van zijn leeftijd. Martijn en JOsh hebben afgelopen weken de griep te pakken, die zijn 2 weken echt uit de roulatie geweest. Gelukkig nu weer beter. We hebben een nieuwe auto die hebben we van Gonnie overgenomen, een 4x4, want die hebben we echt nodig als we de berg op moeten. de andere auto moet nog verkocht worden, dus iemand interesse?
Naast heel veel gezeur, gezeik en heimwee, genieten we ook wel weer, zeker nu we in dit huis zitten en voorlopig niet meer hoeven te verhuizen. dus hopelijk op naar betere tijden!

Ik zal de helft wel weer vergeten zijn op te schrijven, en ik zou graag een ongencensureerde versie willen schrijven met mijn frustraties en boosheid. maar goed, ik licht dat graag toe in een persoonlijk afgeschermd mailtje! ;)!

Kusjes van ons allemaal en we missen jullie allemaal

• 13 Juni 2012 - 07:37

Stef, Darline, Kyano:

Beste fam. Baptiste,

Leuk te lezen hoe het gaat, jullie houden het goed vol. Wij hebben pas nog een documantaire gekeken over het onderwijs op het eiland, alleen heb ik heb Martijn alleen niet gezien.

Hier gaat alles ook goed, wij zijn in december met zijn 4en als alles goed gaat.
    Ik, Steffan, heb als ik volgende week mijn tentamens goed afrond in 1 jaar mijn P gehaald. Nog twee jaar hierna dan ben ik klaar.

Darline is afgelopen 3 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis i.v.m zwangerschapsklachten, uitdroging en is nu wel thuis maar wel met sondevoeding. Jammer genoeg hebben we onze vakantie naar Eurodisney hiervoor moeten annuleren.

Met Kyano gaat alles goed hij babbelt juist weer erg veel voor zijn leeftijd. Hij gaat in september naar de peuterspeelzaal. Hij wil graag een blauwe jongentje als baby, haha.

Ondanks het weinige contact, volgen we jullie wel met de foto's op Hyves en deze site, het gaat jullie goed, veel geluk in jullie nieuwe huisje.

Grt. van ons.

• 17 Juni 2012 - 10:23

Arendien De Rijke:

Lieve familie, leuk weer wat van jullie te horen, al is het niet allemaal zonnegeur.
    ja met jonge kinderen kun je heel wat beleven . jammer van de spraak van Nathan, besef dat de overgang en alles wat er met hem en jullie in de tussen tijd gebeurt is daar heel goed invloed op zou kunnen hebben. (wijze juf spreekt) geef hem veel liefde en geduld.
    Bas al 5 jaar en Daan 8!
    Op school maken we ons klaar voor de eerste verhuizing en naar een nieuwe school ook met nieuwe onderwijs behoeften.
    Ik heb weer genoten van de vele foto's. Heel veel sterkte vooral van deze tijd voor jullie om van te genieten. Later vergeet je de nare dingen! Alleen heimwee doet gekke dingen met je1 liefs en groetjes van Arendien.

• 19 Juni 2012 - 17:48

Barbara:

Hallo allemaal, hoi Martijn,
    Alweer bijna een jaar voorbij! Wat vliegt de tijd! Goed om te lezen dat jullie leven goed verloopt...heimwee zal er bij horen, er staat ook veel tegenover! Geniet, beleef, bewonder ;-) Hier alles goed, ik stap het onderwijs volledig uit! In september komt mijn tweede kinderboek uit (Hallo, wie ben jij?)!!! Nou, take care allemaal en keep in touch. Xx Barbara